De ce e bine sa-ti impartasesti experienta

       Cand am o suferinta eu ma astept ca doctorul sa ma asculte, sa fie disponibil pentru mine, sa-mi explice de ce trebuie sa fac anumite investigatii suplimentare, sa ma atentioneze ca suferinta mea s-ar putea sa nu fie de competenta lui si ca e posibil sa ma recomande altui specialist, sa ma incurajeze si sa ma invete cum sa ma pastrez sanatoasa.

 

       Acestea sunt cateva dintre asteptarile mele. Atunci cand experienta mea la medic se intampla exact cum m-am asteptat, eu consider ca este ceva normal. Exista multe cazuri in care asteptarile mele nu se indeplinesc. De cele mai multe ori sunt dezamagita, descumpanita, mirata, suparata sau dezgustata. Se intampla insa ca in urma unor experiente sau informatii, sa le pun asteptarilor mele un interval de toleranta sau sa le adaug conditii speciale. Ma mir si ma macina cand doctorul la care ma duc pentru ca am o problema de sanatate ma trateaza ca pe un bon de ordine.

 

       Inca de cand eram studenta la medicina, afilierea cu domeniul medical imi atragea nenumarate intrebari despre boli, spitale si medici din partea celor din jurul meu.

 

       ›   “Poti sa-mi recomanzi un cardiolog bun, dar stii… sa fie si rabdator, bunicii ii este frica de spital….;
       ›   Zi-mi si mie daca stii un ginecolog bun, sora mea o sa aiba un copil….;
       ›   Da-mi si mie un pediatru pentru copil, dar unul pe care sa-l pot suna cand am nevoie, nu doar cand are program la clinica….”.

 

       Am constatat ca opinia mea devenea un punct de referinta si era perceputa ca o recomandare cu greutate “pentru ca eu eram in mijlocul lor”. Mi-am dat seama repede ca desi faceam toate eforturile sa dau informatii corecte despre medici, cunostintele mele in ceea ce-i privea pe majoritatea dintre ei erau subiective, putine sau inexistente. Nu aveam cum sa stiu sau sa aflu in timp util aceste detalii pe care mi le solicitau prietenii, rudele sau cunoscutii si in niciun caz experienta mea personala nu putea sa fie atat de extinsa ca sa acopere majoritatea specialitatilor medicale sau orasele din Romania. Nevoia mea si a oamenilor din jurul meu de a avea o opinie sau o recomandare pentru un anumit medic a ramas in mare parte neacoperita.

 

       Propria mea experienta m-a facut sa constientizez ca asa cum nu exista boli, ci bolnavi, nu exista un singur medic care sa indeplineasca toate criteriile unei probleme medicale aparute intr-un moment dat. Am realizat ca in functie de nevoia de moment exista o succesiune de criterii dupa care se cauta un medic sau o clinica medicala. Cateodata avem o nevoie urgenta: febra, accidente minore, dureri si atunci primul criteriu este cel al disponibilitatii unui centru medical si al unui doctor. Cel de-al doilea criteriu este cel al proximitatii fata de locul in care se afla cel care trebuie consultat. Este evident ca daca pacientul este in Brasov, clinica din Bucuresti pana la care ar face 4 ore cu masina in conditii de trafic lejer nu este o optiune viabila. In cazul in care cineva are nevoie insa de un serviciu chirurgical pentru o problema de sanatate care nu este acuta, primele criterii analizate sunt experienta medicului, rata sa de succes pentru tratarea acelei probleme specifice, recomandarile altor pacienti si abia apoi localizarea geografica si programul de lucru al spitalului.

 

       Am inceput sa caut pe Internet informatiile de care o persoana ar avea nevoie in diferite ipostaze si am constatat ca timpul necesar pentru a gasi, a selecta si a sintetiza corect o informatie minimala este foarte lung. Presupun ca marea majoritate renunta si utilizeaza in continuare canalele clasice, programari la clinicile cele mai apropiate care au specialitatea medicala de care au nevoie sau la medici recomandati de prieteni, rude si alte persoane apropiate. In foarte multe dintre aceste cazuri, pacientul nu este pe deplin multumit de ceea ce primeste. Cauza principala este reprezentata de anumite asteptari care nu-i sunt satisfacute. Am auzit deseori comentarii de tipul: “nu era normal sa ma consulte inainte sa-mi recomande analize, sa-mi fi spus ca o sa ma doara, sa studieze dosarul cu tot istoricul meu medical, ca de aceea m-am dus cu el, sa ma duc cu radiografia deja facuta ca sa nu mai pierd vremea inca o data…”

 

       Fiecare persoana are o proprie definitie asupra a ceea ce este normal sau nu. Daca este insa avizata in prealabil asupra unor situatii sau conditii, poate lua o decizie in cunostinta de cauza.

 

       ›   “…Daca stiam ca trebuie sa astept 2 ore sa fac acel RMN in conditiile in care aveam programare la ora 14:00 si platesc 500 lei pe ea, nu mai veneam la clinica asta….;

       ›   ….Daca stiam ca medicul acesta este atat de bine pregatit si de amabil, as fi venit de la inceput doar la el, chiar daca are cabinetul in partea cealalta a orasului…”

       ›   ...Daca stiam ca pot sa accesez rezultatul analizelor online, puteam sa i le trimit direct medicului la cabinet pe email si mama s-ar fi dus direct la control, fara sa se mai duca personal sa le ridice de la receptie….” 

 

       Doctorii sunt oameni, unii rabdatori, altii expeditivi, unii glumeti, altii foarte rezervati, cateodata odihniti, dar deseori foarte obositi. Fiecare are propriul stil de a se comporta cu pacientii si poate modalitati diferite de comunicare in functie de pacient. Ca sa incercam sa aflam la ce ne-am putea astepta in urma unei intalniri cu un anumit medic pentru o problema medicala, ideal ar fi sa putem afla parerea altor pacienti care au avut aceasta ocazie. Experienta lor poate sa ne determine sa mergem la un anumit medic de care nu avem cum sa aflam sau sa nu mergem la un medic la care ne-ar fi fost foarte la indemana sa ajungem. 

Postat in: Subcategorie informatii
Pentru acest articol nu exista inregistrate pareri.
Fii primul care spune parerea despre acest articol.

Parerea ta conteaza!

*
*
Rapiditatea cu care am obtinut o programare
Confortul infrastructurii: locuri de parcare, receptie pentru primire pacienti si salon de asteptare, toalete, curatenie.
Eficienta organizarii interne: indrumari locale si/sau telefonice, confirmari pentru programari, comunicarea intarzierilor, sisteme de plata electronice.
Atitudinea si profesionalismul personalului adiacent (receptionere, asistente)
Calitatea dotarilor cu echipament medical si starea lor de functiune
*
Completeaza textul din imagine in campul de mai jos
Trimite parerea ta
Ultimele 3 articole adaugate:

Ce informatii ar trebui sa contina o parere exprimata despre un doctor