Ce informatii ar trebui sa contina o parere exprimata despre un doctor

1. Problema de sanatate pentru care v-ati adresat unui anumit medic

2. Motivul pentru care ati decis sa mergeti in acel moment

3. Cat de usor v-a fost sa va programati la o consultatie sau la alt serviciu medical la acel medic din momentul in care ati decis ca trebuie sa faceti acest pas.

4. Cat de mult ati asteptat sa fiti consultat fata de ora programarii sau fata de ora la care v-ati prezentat pentru a va intalni cu medicul

5. Disponibilitatea medicului de a va asculta problema de sanatate actuala

6. Interesul si atentia pe care medicul a acordat-o istoricul dvs. medical

7. Timpul acordat de medic examinarii clinice.

8. Explicarea motivelor pentru care solicita analize de laborator sau examene imagistice

9. Explicarea diagnosticului final sau a celui presupus si a riscurilor aferente situatiei dvs. de sanatate

10. Explicarea tratamentului

 

1. Problema de sanatate pentru care v-ati adresat unui anumit medic

    - Problema ortopedica poate sa fie adresata unui medic ortoped, dar exista unii medici cu competente suplimentare sau experienta mai mare pe anumite diagnostice.
    - Astfel, exista doctori care se ocupa preponderent de ligamentoplastii sau proteze de sold, genunchi etc.  Specificand problema exacta pentru care v-ati adresat unui medic puteti vedea parerile altor pacienti care au avut acelasi diagnostic.

 

2. Motivul pentru care ati decis sa mergeti in acel moment

    - In general, pacientii se adreseaza medicului doar atunci cand au o problema de sanatate acuta, ca de exemplu durere, disconfort, diverse semne ingrijoratoare etc. Sunt destul de rari pacientii care se duc la medic in scop profilactic.

    - Exceptie fac mamicile cu bebelusi care au vizite prestabilite pentru control si vaccinari.
    - Daca parerile exprimate de alti pacienti contin motivul prezentarii la doctor, dvs. veti putea sa identificati daca aveti probleme similare cu acestia si puteti preveni anumite situatii neplacute sau grave.

 

3. Cat de usor v-a fost sa va programati la o consultatie sau la alt serviciu medical la acel medic din momentul in care ati decis ca trebuie sa faceti acest pas

    - E important pentru toti pacientii sa stie cat de repede pot sa ajunga la medicul pe care l-au ales si sa-si ajusteze asteptarile in functie de experienta altor pacienti.
    - Se poate ca alegerea medicului sa se faca repede, dar “intalnirea” dintre doctor si pacient sa fie dificila fie pentru ca programarile medicului se intind deja pe o perioada lunga de timp, fie ca nu exista un sistem prin care te poti programa la o consultatie si singura varianta este aceea de a te deplasa la locul de munca al medicului si de a te interesa acolo care sunt sansele de programare.

 

4. Cat de mult ati asteptat sa fiti consultat fata de ora programarii sau fata de ora la care v-ati prezentat pentru a va intalni cu medicul

    - Indiferent de modul sau locul programarii, fiecare pacient spera ca odata ajuns la clinica/spital sa nu astepte peste ora stabilita/sperata.

    - Exista insa cazuri in care urgentele aparute la momentul respectiv sau lipsa unui sistem de programare la consultatie sa genereze perioade lungi de asteptare ale pacientului insotite de cele mai multe ori de cresterea nervozitatii, irascibilitatii, fricii si senzatiei de disconfort.

    - E important ca pacientii sa-si impartaseasca experienta avuta pentru a da posibilitatea atat doctorilor cat si clinicilor/spitalelor sa incerce sa remedieze aceasta situatie.

 

5. Disponibilitatea medicului de a va asculta problema de sanatate actuala

    - De obicei prima intrebare pe care medicul v-o adreseaza se va referi la motivul pentru care v-ati prezentat la consultatie. 
    - Ideal ar fi sa prezentati motivul intr-un mod simplu si clar. In general un pacient se adreseaza unui medic pentru simptome “ma doare foarte tare piciorul cand….”, “nu mai pot sa ridic mana….”, “ametesc cand….” sau semne “mi-a aparut un semn pe mana….”, “ mi s-a inrosit/innegrit degetul…”, “am slabit fara sa tin un regim …”. Pe baza acestor informatii medicul creeaza o lista de potentiale diagnostice care ar avea ca rezultat acele semne si/sau simptome.
    - Pentru dvs. este importanta sa stiti daca acel medic are “rabdare” sa asculte toate motivele pentru care v-ati prezentat la el.

 

6. Interesul si atentia pe care medicul a acordat-o istoricul dvs. medical

    - Pentru un diagnostic corect este extrem de important ca medicul sa plaseze semnele si/sau simptomele dvs. actuale in contextul lor de aparitie (moment de aparitie, durata, conditii asociate etc), dar sa tina cont si de conditiile preexistente ale pacientului (hipertensiune, diabet, accident anterior).
    - Acestea din urma pot reprezenta semne de agravare ale unei boli deja existente sau pot reprezenta niste informatii noi.
    - Pentru orice alt pacient este important sa incerce sa se identifice cu alte cazuri cat mai asemanatoare cu al sau.

 

7. Timpul acordat de medic examinarii clinice

    - Orice pacient ar vrea sa stie daca medicul la care intentioneaza sa mearga a dat altor pacienti senzatia ca le-a realizat o examinara clinica detaliata.

 

8. Explicarea motivelor pentru care solicita analize de laborator sau examene imagistice

    - In cadrul procesului de stabilire a diagnosticului corect medicul are nevoie de cele mai multe ori de rezultatele unor analize de laborator sau examene imagistice (radiografii, ecografii, tomografii, RMN-uri). 
    - In mod normal ar trebui sa-i explice pacientului pe scurt si pe cat posibil fara sa utilizeze termeni medicali motivele acestor solicitari.
    - Parerile care vor contine explicatiilor medicilor ii vor aviza pe alti pacienti despre necesitatea si utilitatea acestor investigatii precum si asupra disponibilitatii acelui medic de a da aceste lamuriri.

 

9. Explicarea diagnosticului final sau a celui presupus si a riscurilor aferente situatiei dvs. de sanatate

    - Fiecare om care are o problema de sanatate este interesat sa afle de la medic ce diagnostic considera acesta ca are si care sunt riscurile la care se expune cu sau in lipsa unui tratament.
    - Exista cazuri in care pacientii pleaca nedumeriti de la intalnirea cu un anumit medic si adesea nu constientizeaza riscurile aferente starii lor de sanatate.
    - Este bine pentru dvs. sa stiti daca medicul respectiv are in obicei explicarea acestora in cadrul intalnirii cu pacientul.

 

10. Explicarea tratamentului

     - Este foarte important ca pacientul sa inteleaga cum trebuie sa-si administreze tratamentul prescris, care sunt elementele sale esentiale, cum ar fi de exemplu dozele unui antibiotic sau momentele fixe la care trebuie administrate, pastrarea unor medicamente la rece dupa deschidere sau aparitia unor reactii adverse la care pacientul trebuie sa fie atent.
     - Trebuie sa stiti daca medicul respectiv acorda atentia necesara explicarii acestor aspecte atunci cand recomanda un anumit tratament.

Postat in: Subcategorie informatii
Pentru acest articol nu exista inregistrate pareri.
Fii primul care spune parerea despre acest articol.

Parerea ta conteaza!

*
*
Rapiditatea cu care am obtinut o programare
Confortul infrastructurii: locuri de parcare, receptie pentru primire pacienti si salon de asteptare, toalete, curatenie.
Eficienta organizarii interne: indrumari locale si/sau telefonice, confirmari pentru programari, comunicarea intarzierilor, sisteme de plata electronice.
Atitudinea si profesionalismul personalului adiacent (receptionere, asistente)
Calitatea dotarilor cu echipament medical si starea lor de functiune
*
Completeaza textul din imagine in campul de mai jos
Trimite parerea ta
Ultimele 3 articole adaugate:

Ce informatii ar trebui sa contina o parere exprimata despre un doctor